Tags: GPL, carburant, benzina, instalatie GPL, auto, masini, instalatie GPL, costuri, profit, eficienta



Desi, pe zi ce trece, sosele devin un adevarat cosmar pentru soferi, practic nu se mai poate imagina o afacere fara un parc auto atent dimensionat. Autovehiculele, fie autoturisme, fie vehicule comerciale, sunt mari consumatoare de piese de schimb, consumabile si carburanti. De departe, costurile cu carburantii sunt pe primul loc. Nu pentru multa vreme daca renuntati la benzina si treceti pe GPL.

Analiza situatiei existente

Orice deplasare la un client sau furnizor inseamna costuri pentru compania dumneavoastra. Daca activati in domeniul vanzarilor sau al distributiei, situatia este cu atat mai delicata pentru ca parcul auto numara zeci de autovehicule. Daca nu cumva chiar sute! Fiecare masina in parte atrage cheltuieli importante, in functie de tip, an de fabricatie, kilometri parcursi lunar sau anual. Chiar si pentru un parc cu doar 7-8 autoturisme, costurile lunare inregistrate pe facturile de carburanti sunt greu de suportat si se traduc, fie prin necesitatea unor vanzari suplimentare, fie prin reduceri de costuri in ale sectoare. Acolo unde insa e vorba de mai multe vehicule comerciale, cheltuielile cu carburantii sunt deja o mica avere. O buna parte din acesti bani ar trebui sa se regaseasca in buzunarele dumneavoastra in loc sa se transforme in... noxe. V-ati gandit sa treceti de la benzina la GPL, depasind toate prejudecatile ce tin de aceasta schimbare de strategie? Daca nu ati facut-o, acum este momentul. Pentru ca nu mai e demult un secret: pretul benzinei va creste constant in urmatorii ani.

Strategia de reducere a costurilor

E clar ca GPL-ul are mai multi dusmani decat prieteni, asa cum se intampla, de fapt, cu orice inseamna o amenintare pentru suprematia benzinei (cel mai scump carburant auto obtinut din petrol). De aceea, despre GPL exista o serie de legende cum ca ar strica rapid motoarele, ar sari in aer la prima groapa sau ar genera consumuri uriase. Eronat!
GPL, prescurtarea de la Gaz Petrolier Lichefiat este un amestec de butan si propan, obtinut in procesul de rafinare a petrolului brut, din derivati sau gaze naturale.

Avantajele pe care le obtineti prin trecerea parcului auto pe GPL sunt numeroase:
* pretul este aproximativ 50% din pretul benzinei,
* emisia de noxe este redusa cu 40-50%,
* amestecul omogen GPL-aer conduce la o ardere aproape completa (99% fata de 86% la benzina),
* GPL-ul este mai pur decat benzina, de aici costuri mai reduse legate de inlocuirea segmentilor si a cilindrilor,
* rezultate la impact mai bune (la numeroase teste, GPL-ul s-a dovedit mai sigur decat benzina),
* instalatia GPL poate fi montata pe orice tip de motor alimentat cu benzina prin: carburator, injectiemonopunct sau multipunct cu catalizator (euro 1,2,3,4) sau fara catalizator,
* statii de carburanti care vand GPL se gasesc pe tot teritoriul tarii si chiar in aproape intregul continent,
* puteti reveni oricand la benzina.
Pentru a nu se considera ca suntem dusmani declarati ai benzinei, iata si dezavantajele pe care le presupune GPL-ul:
- spatiu redus in portbagaj sau in remorca din cauza rezervorului,
- puterea motorului scade cu aproximativ 5%, iar viteza maxima, in consecinta, cu 3%,
- o crestere cu maximum 7-10% a consumului de carburant (pentru instalatiile profesionale, puteti elimina acest dezavantaj).

Calcul GPL
Un calcul simplu arata ca la 10.000 km parcursi, la un consum mediu de 10 litri/100 km, aveti urmatoarele costuri:

Benzina: 10.000 km x 10% = 1.000 litri x 3,5 lei/l = 3.500 lei
GPL: 10.000 km x 11% = 1.100 litri x 1,8 lei/l = 1,980 lei
Economie realizata: 1.520 lei la 10.000 km.

In conditiile in care o instalatie GPL costa aproximativ 3.500 lei, rezulta ca investitia se amortizeaza in mai putin de 25.000 km. Acest numar de kilometri este parcurs in mai putin de jumatate de an de un autovehicul utilizat intens.

(articolul a aparut in newsletterul Profit editat de Rentrop&Straton)



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport