Tags: faliment, criza financiara, contabili, management financiar, ERP, CRM, concurenta



O multinationala care, din perspectiva Ministerului Finantelor Publice se traduce in 1% din PIB, trece usor peste hopuri. Bani pusi la... ciorap, campanii rapide de promovare care aduc cash in conturi sau chiar imprumuturi de la firma mama si soarele apare din nou pe cerul firmei. O afacere de dimensiuni mai mici simte insa mult mai acut terenul accidentat mai ales acum, in plina criza financiara. Daca am face o comparatie, in primul caz e vorba de amortizoarele unei masini de lux, poate un 4x4, in vreme ce in al doilea discutam despre un turism obisnuit. Un management financiar eficient va lasa sa dormiti noaptea si va avertizeaza intotdeauna atunci cand la orizont apare o potentiala problema. Sunt multi factori care, combinati, inseamna mentinerea curbei financiare permanent pe plus. Dintre acestia i-am ales pe cei mai buni 10 si i-am transformat in sfaturi deosebit de utile pentru dumneavoastra. Daca puneti in practica aceste sfaturi, garantat, nu veti avea probleme cu falimentul. Asta, bineinteles, daca afacerea dumneavoastra are o piata sau are capacitatea de a-si construi una.

1. Angajati contabili si analisti financiari cu experienta
Este foarte indicat sa dati o sansa tinerilor, multi dintre ei vin cu un entuziasm extraordinar care muta, efectiv, muntii din loc. Dar atunci cand e vorba de bani, experienta e cea care trebuie sa conteze. Alaturi de corectitudine, seriozitate si competenta. Puteti avea doi-trei contabili foarte tineri, dar seful lor trebuie sa fie un economist harsit in lupte grele pe taramul fiscalitatii. Atentie mare la recrutarea oamenilor care lucreaza in departamentele financiar si contabil! Trebuie sa-i verificati temeinic, din toate punctele de vedere, astfel incat sa puteti avea incredere in fiecare cifra pe care v-o prezinta. Ca administrator de afacere este foarte posibil sa nu fiti economist. Nu este o tragedie, important este sa cunoasteti foarte bine afacerea si sa va inconjurati de oameni care stiu sa lucreze cu cifrele. Nu degeaba se spune ca "un manager bun este cel care are un contabil bun!". Intrati pe www.contabilul.ro pentru detalii!

2. Respectati regulile managementului financiar
Managementul financiar are reguli simple, transpuse, e adevarat, in sute de pagini de teorie buna de predat la Academia de Studii Economice. Respectarea acestor reguli inseamna un risc de faliment extrem de scazut. Care sunt acestea, extrase din sutele de pagini despre care vorbeam?
- subcapitalizare (mai ales pentru cei care sunt la inceputul afacerii),
- regii prea mari (de multe ori, regiile sunt o adevarata "gaura neagra" a firmei),
- datorii prea multe (nu spune nimeni ca factura trebuie platita a doua zi, ci la termen, dar neplata a zeci sau sute de facturi pe o perioada de 45-90 de zile poate duce la disfunctionalitati majore),
- cash-flow superficial planificat (oarecum legata de regula anterioara: nu neglijati nici un moment importanta unui corect flux de numerar).
Pe www.universulfinanciar.ro aveti detalii despre acest domeniu vital.

3. Nu puneti toate ouale in acelasi cos!
Probabil ca ati auzit acest sfat de cel putin 20 de ori pana acum. Perfect, este o buna ocazie de a-l mai auzi o data! In toate cursurile de afaceri, de la Harvard la Oxford, administratorii sunt invatati sa-si diversifice activitatile, investitiile, clientii. Puteti avea o companie extrem de profitabila, dar care se bazeaza pe un singur mare client. Daca acest client va spune "la revedere", puteti sa trageti obloanele si sa va apucati de o alta afacere. Nu uitati ca nici un broker profesionist de pe Wall Street nu investeste toti banii in actiunile unei singure companii. Si aduceti-va aminte cate companii au dat faliment doar pentru faptul ca au avut toti banii puti in conturi la Bancorex sau Banca Turco-Romana! Pentru a scapa de faliment, cuvantul de ordine este: DIVERSITATE.

4. Nu neglijati noile tehnologii
Fie ca va place, fie ca nu, concurenta dumneavoastra exploateaza din greu noile tehnologii (hardware si software). Daca nu folositi o mare parte din instrumentele de mai jos, este foarte posibil sa va pierdeti clientii si, implicit, sa ajungeti la faliment:
- computere (desktop si laptop),
- servere performante si retele,
- sistem de operare si software adaptat necesitatilor firmei (Photoshop, AutoCAD)
- baze de date,
- Internet si pagini web,
- telecomunicatii VoIP (scad drastic costurile convorbirilor telefonice),
- multifunctionale (imprimanta-scanner-fax-copiator: scad considerabil costurile legate de imprimare si multiplicare),
- software de tip CRM (Customer Relationship Management), EDP (Employee Scheduling Software) si ERP (Enterprise Resource Planning),
Daca nu sunteti prieten cu noile tehnologii, este foarte probabil ca timpul in care firma dumneavoastra redacteaza o oferta sa fie de doua ori mai mare decat cel in care concurenta face acelasi lucru. Cu costuri, de asemenea, mai mari. Cine este in avantaj?

5. Nu va dezvoltati fara un plan bine definit
Poate sunteti surprins, dar un numar impresionant de firme au dat faliment din cauza unei dezvoltari ineficiente. In nici un caz nu trebuie sa faceti parte din categoria managerilor care vor dezvoltare cu orice pret! Nu are sens sa cumparati inca 3 autovehicule doar pentru ca sunt la oferta si… dau bine in parcul auto. Aceste masini inseamna costuri si daca aceste costuri nu aduc venituri, le-ati luat degeaba! De asemenea, deschiderea unui nou punct de lucru, inchirierea, achizitionarea sau construirea unui nou sediu sunt decizii ce se iau numai dupa ce problema supravietuirii este deja rezolvata si profitul se odihneste linistit in conturi. La fel stau lucrurile si in cazul recrutarii de personal. Nu va lansati in angajari masive pana cand nu sunteti sigur ca personalul recrutat are o fisa a postului adecvat incarcata.

6. Nu detineti adevarul absolut!
Este adevarat, afacerea a fost inceputa cu banii dumneavoastra, a ajuns la un nivel de dezvoltare respectabil, dar, totusi, nu puteti sa le faceti pe toate. La fel cum nu detineti adevarul absolut. Intr-o firma sunt oameni care se pricep la IT, consultanta juridica, analiza financiara, contabilitate, marketing, vanzari, relatii cu clientii, management de proiect. A nu va consulta cu angajatii din posturile-cheie este un pas spre dezastru. Acordati fiecarui om din subordine importanta necesara si incredere pentru ca acesta sa va rasplateasca, muncind mai mult si fiind mai creativ. Aveti nevoie de oameni cu personalitate, care sa va provoace la schimburi de idei, nu de roboti.

7. Supravegheati-va permanent concurenta
In afaceri legea junglei guverneaza pana si cele mai moderne economii. Cine e puternic rezista, cine nu, se apuca de un alt business. O mare greseala pe care o puteti face este sa va concentrati numai pe ceea ce faceti dumneavoastra. Investiti un an intr-un nou model de geanta de voiaj, dar nu stiti ca "dusmanul de moarte" a scos unul similar in urma cu 6 luni si v-a luat piata. Stati in laboratorul de cercetare de dimineata pana seara, dar concurenta alearga pe teren si incheie contracte avantajoase. E greu sa gasiti echilibrul intre dezvoltare, promovare, supravietuire si relatiile cu clientii, dar de gasirea acestuia depinde cariera dumneavoastra de om de afaceri. Folositi toate resursele pe care le aveti, mergeti pana la limita legalitatii (dar nu treceti de ea!) si "spionati" fiecare mutare pe care "colegii" de piata o fac. Anticipati miscarile si contracarati-le cu actiuni energice, aducatoare de profit.

8. Renuntati rapid la "caii morti"
Ca om de afaceri aveti multe idei pe care doriti sa le puneti in practica. Faceti o cercetare de piata atenta si decideti sa lansati un nou produs. Dar ce faceti daca armasarul pe care-l asteptati sa galopeze de mama focului se dovedeste un amarat de cal mort? Puteti sa-i dati pinteni pana cand va tociti cizmele, calul nu va porni din loc si, intr-un final, se va prabusi. A continua sa-l calariti este o greseala imensa si, doi-trei astfel de cai va pot aduce falimentul. Un cal mort este un cal mort, nimic mai mult. Ingropati-l cu formalitatile de rigoare si uitati-va in cireada pentru a alege un nou candidat la succes. Nu uitati ca in afaceri nu este loc de sentimentalism. Factorul emotional trebuie lasat la intrarea in birou. Daca cifrele arata un mare semn minus, lansati la apa un alt produs si acceptati ca in viata se mai dau si rateuri!



căutare personalizată






RSS 2.0 - Campeanu.ro Flux RSS | Ajutor

E-@ltfel Romania | Marketing online | Controlul si reducerea costurilor | Corespondenta de afaceri | Strategii de vanzari | Stirea zilei | Bilete avion ieftine | Sport